Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Byla jsem na fesťáku

Znáte to, tisíce lidí, nulová hygiena. Neznáte? Taky jsem neznala. Ale už mi bylo třicet, jsem velká holka, tak jsem uznala, že jsem již zralá na to tuhle dobrodružnou výpravu podstoupit. Samozřejmě pouze se zkušeným doprovodem.

Abych byla přesnější, poprvé jsem do toho šla vloni, ještě před třicítkou, ale to zřejmě bylo ještě moc brzy. Kromě hlubokých dojmů jsem si tamodsud přivezla silnou angínu a traumatické vzpomínky třeba na to, jak jsem spadla ze židle před několika lidmi, které jsem neznala, ale na které jsem chtěla dobře zapůsobit. Ach jo, dodnes mám tu ostudnou chvíli před očima, jak mi bylo špatně, v krku jako v polepšovně, teplota jistě blížící se čtyřicítce a ještě se tam rozmáznu kvůli rozbitý židli. To nechcete, protože nemáte sílu se ani sama sobě zasmát. Chce se vám jen plakat a teleportovat se do postele pod ochranná křídla maminky.

Tohle všechno prostě člověka nalomí, co si budeme povídat, to pak pečlivě zvažuje, jestli do toho rizika jít znovu. Přeci jen, číhá tam všude tolik nástrah…

Nicméně jsem si řekla, že když se to jednou takhle po…, tak horší to být nemůže a štěstí přeje připraveným. Na nabídku jet znovu jsem tedy statečně řekla ANO a v online lékárně udělala nákup takový, že mi bylo odpuštěno poštovné. Vyhnula jsem se alespoň té trapné chvíli, kdy budu u pultu předčítat svůj seznam v diskrétní zóně, která je tím nejméně diskrétním místem na světě. Obecně přece platí, že když má člověk deštník, tak neprší. A já byla před rokem absolutně nevybavená. Přípravek na průjem bohužel mému zničenému krku nepomohl a zažívání jsem měla překvapivě bezproblémové. Jestli něco funguje na sto procent, je to zákon schválnosti. Protože ani slivovice to tenkrát nezachránila.

No nic, nějak jsem to vytěsnila a snažila se připravovat. Kromě zásoby léků, mastiček, opalovacích krémů, powerbanek, vlhčených ubrousků všeho druhu a na všechny možné partie těla jsem myslela samozřejmě i na kosmetiku, protože festival nefestival, já se rozhodně neobejdu bez tužidla a laku na vlasy, dvou druhů hřebenů a zrcátka. Jak si ty vlasy umyju, když mám paniku z těch společných sprch, to je věc další, ale to se nějak vyřeší. Musí. Dá se předpokládat, že tam vzniknou hezké fotky a já na nich nemůžu vypadat jako strašidlo. Musím být schopná si v přírodě nandat čočky a namalovat oči. V duchu jsem si ty situace přehrávala a psala si, co vše k tomu potřebuju.  Není možné opomenout dostatečný počet ponožek, spodního prádla všeho druhu, svrchního prádla všeho druhu a bot všeho druhu, v mém případě od žabek až k vysokačkám. Tak říká moje babička holinkám. Když je se mnou pět minut před odjezdem na festival zuřivě hledala po celém domě a riskovala své klouby lezením po židlích, pochopila jsem, jak jsou důležité. A jelikož jsme je našly, samozřejmě nebyly potřeba.

Po loňské zkušenosti a s přihlédnutím k pořízení nového vozu jsme se rozhodli nocovat v autě. Můj parťák připravil lože jako pro královnu, princezna na hrášku hadr, a přeci jen pevné stěny auta mi dodaly více jistoty, odpadl strach z toho, že stan promokne nebo ho odfoukne tornádo. Že jeho výskyt není pravděpodobný? Nekoukáte se na zprávy, nebo co? Navíc se auto dá rychleji otevřít a snižuje se tedy procento pravděpodobnosti, že se při rozepínání zipu stanu (který se třeba může zaseknout!) počůrám.

To je mimochodem taky velká kauza, co se návštěvy festivalu týká. HYGIENA.

Nevím, v jaký čas bych se musela jít sprchovat, aby tam nebyl nikdo cizí, ani jsem se to nesnažila zjišťovat. Na to je moje trauma příliš velké. Necelé čtyři dny a tři noci není zas tak dlouhá doba na to, aby to nespravily láhve s vodou a vlhčené ubrousky.

S tím vylučováním je to pak horší. Můžete si říct – nebudu se tři dny mejt. Ale pokud chcete festival v třicetistupňových vedrech přežít, musíte přijímat tekutiny. Když přijímáte tekutiny, vylučujete tekutiny. A nejen ty. Copak to, s populárními „toitoikami“ jsem se smířila dávno. Problém je ten, když není nablízku ve chvíli, kdy to potřebujete absolutně nejvíc. A vy tomu určitě nepřidáte tím, že kvůli soukromí zaparkujete na louce úplně nejvýš, zatímco smutná řada osmi toitoiek je… ne, v metrech vám to nepovím, ale když už zoufale křížíte nohy, tak je daleko i deset kroků. Nedá se nic dělat, doufáte, že za autem zůstanete skrytí alespoň pro polovinu obyvatel kempu. Ta druhá polovina je stejně zčásti opilá. I takové čůrání za autem může přinést spoustu zajímavých situací. Třeba spící slečna těsně nalepená na naše auto zhruba v pět ráno. Podle hlasitého chrápání jsem usoudila, že je v pořádku a hodila dřepinks o pár kroků dál. Naproti tomu ona v osm hodin byla o těch samých pár kroků dál a před ranním slunkem se schovávala zrovna v těch místech, kde jsem, ehm… víte co.

Nijak jsem to nekomentovala. Na fesťáku je totiž všechno jinak. Prodávala bych to rovnou jako adrenalinový zážitek s příjemnými výhodami. Skvělým jídlem a pitím, například! Mimochodem, pamatujete na doby, kde se na fesťácích dalo sehnat maximálně pivo s klobásou? Tak dnes, prosím, musíte obejít pár stánků, než narazíte na ten, kde vám hotdog udělají normální, ne veganský. Tomuhle výběru kuchyní z celého světa se může rovnat kdejaký kulinářský festival.

Dobrá hudba je další přidanou hodnotou. Několik scén, kde si vybere každý, od tvrďáka až po alternativního posluchače. Zážitky! Nejrůznější workshopy a sporty, v podstatě chybí už jen umělé vlny pro surfing. Osvěta! Velice chválím, všemožné neziskovky a charitativní organizace, s jejichž prací se mohou návštěvníci festivalu seznámit.

Když máte dostupné toto všechno, jste zdraví, je hezký počasí a máte kvalitní doprovod, pak nad nějakou hygienou mávnete rukou. Pár dní, tak se umejete doma, no! Neřešíte fronty, předražené pivo, stovky potácejících se opilců, pevnou zem jako jediné volné místo k sezení, spálené čelo ani neidentifikovatelné exkrementy v trávě u auta. Každej normální člověk si po festivalu vezme den volna, aby se prospal a špína z něj odpučela.

Sečteno podtrženo, většinou ty pozitivní věci převáží ty negativní, pokud jste zdraví. A pokud jste ve správné společnosti na správném místě. A to já jsem byla. Se svým chlapcem na festivalu, který se drží na špičce všech, co se u nás konají. A proto mou únavu posledních dnů vždy převáží úsměv a vzpomínky na to, co všechno jsem mohla zažít. Tak tedy…

Díky MIGHTY SOUNDS!!!

PS: Ještě k těm toitoikám. Taky si vždycky říkáte, ne, nepodívám se dovnitř? A pak to stejně uděláte? Proč, bože, proč?

Autor: Ivana Roubová | čtvrtek 19.7.2018 23:34 | karma článku: 30,39 | přečteno: 3781x
  • Další články autora

Ivana Roubová

Seznamka to (ne)zachrání II.

Bylo to úplně symbolický. Před pár minutami jsem si za doprovodu písničky Proklínám od Janka Ledeckýho zrušila účet na Tinderu a rovnou odinstalovala aplikaci z telefonu. Rozloučili jsme se po cca devíti měsících.

21.1.2022 v 23:52 | Karma: 23,60 | Přečteno: 1291x | Diskuse| Osobní

Ivana Roubová

Já, pravdoláskař

Možná jsem se tak narodila. I když to bylo ještě více jak rok před tím, než tady pukaly ledy a než hesla o pravdě a lásce zněla ze všech stran. Ale vyrostla jsem s nimi a přijala je za své. A vyznávat je nepřestanu. Nikdy.

14.11.2019 v 21:46 | Karma: 24,07 | Přečteno: 949x | Diskuse| Osobní

Ivana Roubová

Kroky vpřed a do neznáma zároveň. Věk: 30.

Když říkám, že jsem žádnou změnu 1. března 2018 v 17.25 hodin nepocítila, je to pravda. Je to jen číslo, a jestli je na začátku dvojka nebo trojka, je jedno. Stejně to ale postupem času člověka nutí k zamyšlení a bilancování.

2.8.2018 v 21:53 | Karma: 18,16 | Přečteno: 566x | Diskuse| Osobní

Ivana Roubová

Kdybych byla bývala byla blbá…

Titulek článku hlásal: JE LEPŠÍ BÝT HEZKÁ NEŽ CHYTRÁ. Tvrdí to prý odbornice na pocity štěstí. No, ještěže si tohle můžeme všichni vybrat. Ještěže i naši rodiče si mohli říct: „Pojď mámo, vlítnem na to, uděláme si krásnýho génia!“

22.6.2017 v 0:48 | Karma: 30,79 | Přečteno: 3519x | Diskuse| Osobní

Ivana Roubová

Deset let jsi ohřívala, je čas začít VAŘIT!

Míchám na plotně svíčkovou od maminky a těším se, jak si ji dám bez knedlíků i masa. Takovou ji miluju. A takovou bych ji chtěla umět udělat. Jednou. No, asi co nejdřív by to chtělo, vozím si ji takhle do Prahy už skoro deset let!

7.6.2017 v 0:03 | Karma: 25,45 | Přečteno: 1353x | Diskuse| Osobní

Ivana Roubová

Jarní detox aneb tentokrát nežeru vůbec nic

Ono je to teď hrozně trendy, žejo, udělat si jarní detox. Pročistit organismus po zimě, dostat ze sebe všechen bordel a škody, co napáchala zima, Vánoce a tak, dostat se do formy, restartovat svoje tělo na to krásný období jara...

30.3.2017 v 23:50 | Karma: 20,01 | Přečteno: 776x | Diskuse| Osobní

Ivana Roubová

Už zase nežeru...

...a cvičím. A sem to píšu právě proto, že čím víc lidí to bude vědět, tím víc mě to bude nutit dodržet režim, který mi vyrval z rukou mléčnou Milku a nahradil ji okurkou a jinou jí příbuznou zeleninou. Ivča hubne, podruhé. Auvajs.

18.1.2017 v 23:46 | Karma: 24,76 | Přečteno: 873x | Diskuse| Osobní

Ivana Roubová

Předvánoční úklid života

Začalo to tak nesměle... Nejdřív první adventní neděle, potom druhá. Dneska už má prosinec na začátku data dvojku a příchod Ježíška už se dá počítat na hodiny. Máte uklizeno? Že máte? A jste si tím jistí?

21.12.2016 v 16:19 | Karma: 19,60 | Přečteno: 527x | Diskuse| Osobní

Ivana Roubová

Seznamka to (ne)zachrání

Tenhle virtuální prostor pro zoufalce byl pro mě místem dosud neprobádaným. Prostě jsem si musela říct, že jsem vlastně taky zoufalec a zkusím to tam. Že tím třeba něco zachráním. A o tom, co mě tam potkalo, se nemůžu nepodělit!

9.11.2016 v 0:18 | Karma: 28,52 | Přečteno: 1852x | Diskuse| Osobní

Ivana Roubová

Dívkou v proměnách času

Kdo si čas od času neposteskne nad tím, jak těžký úděl to je – být dívkou. Ještě před tím jsme byly holčičkami a v jistém věku se z nás staly ženy. To je teda zatím největší mazec, jak jsem stačila poznat.

19.10.2016 v 0:00 | Karma: 20,72 | Přečteno: 527x | Diskuse| Osobní

Ivana Roubová

Živote, zpomal, nestíhám!

Koukám se z okna z našeho domu, abych zavolala na rodiče, že zase nesvítí pouliční lampa u nás na rohu. Načež mi dojde, že to tak není, že prostě jen ta bříza u plotu zahrady je už tak strašně vysoká, že přes ni světlo není vidět.

1.10.2016 v 0:55 | Karma: 22,65 | Přečteno: 595x | Diskuse| Osobní

Ivana Roubová

Už zase usínáme…

My. Svět. Příroda, město... snad úplně všechno kolem. Přišel prý astronomický podzim a já jsem z toho astronomicky nas... ehm, pardon – naštvaná.

23.9.2016 v 0:12 | Karma: 16,87 | Přečteno: 250x | Diskuse| Osobní

Ivana Roubová

Back to school

No, ne že bych vám to, milé děti a milé učitelky, přála, ale... přeju. Potřebuju, aby už zase normálně jezdily tramvaje. Krom toho vám ale taky dost závidím, milé děti, skutečně tentokrát jen milé děti.

1.9.2016 v 0:38 | Karma: 26,43 | Přečteno: 1232x | Diskuse| Osobní

Ivana Roubová

V opilosti...

... je spoustu věcí jinak. Chováme se jinak, mluvíme jinak a děláme věci, které bychom normálně nedělali. Taky se říká, že se v opilosti vždycky mluví pravda. Je to pravda?

19.8.2016 v 0:20 | Karma: 22,92 | Přečteno: 1000x | Diskuse| Osobní

Ivana Roubová

Všechno vím nejlíp

A taky všechno nejlíp umím a zvládám. Radši se obětuju, než aby to někdo jinej udělal blbě. Na nikoho se nemůžu spolehnout, a co si sama neudělám, to nemám. A to je nejhorší vlastnost, kterou mám a kterou si dokonce uvědomuju.

29.7.2016 v 0:09 | Karma: 19,12 | Přečteno: 367x | Diskuse| Osobní

Ivana Roubová

Sama

Soběstačná, nezávislá, nespoutaná a nikým neomezovaná. Ale taky občas vystrašená, bezradná, nešťastná, naštvaná, uplakaná či hysterická. Taková přesně jsem. A myslím, že nejsem jediná, že v tom zase nejsem sama. I když jsem SAMA.

21.7.2016 v 0:13 | Karma: 21,52 | Přečteno: 616x | Diskuse| Osobní

Ivana Roubová

Ve varu z Varů

Jsem a ještě dlouho asi budu. Minimálně ten rok, než si s holkama zase sbalíme kufříky a vyrazíme brázdit naším nejznámějším lázeňským městem s cílem shlédnout co nejvíce filmů a aspoň zahlédnout toho Jirku Bartošku.

6.7.2016 v 23:52 | Karma: 19,93 | Přečteno: 494x | Diskuse| Karlovy Vary

Ivana Roubová

Mužských je spousta, málo je chlapů

Ještě realitou života zcela nepolíbená, školou povinná a bezstarostná jsem krčila čelo. Co to má jako znamenat tohle? Ono to není jedno a to samý? Stálo to pár modřin na zadku a slz, abych pochopila, že není.

30.6.2016 v 0:17 | Karma: 26,43 | Přečteno: 1245x | Diskuse| Osobní

Ivana Roubová

Hledá se muž

Nebudu se s tím vůbec párat. Doteď jsem to tak šikovně obcházela či vtipně glosovala, tak je načase. Říct to na plnou hubu. Jsem sama a už sama být nechci.

25.6.2016 v 0:26 | Karma: 29,78 | Přečteno: 1499x | Diskuse| Osobní

Ivana Roubová

Holky z kanclu

Máme svoje počítače, svoje hrnečky a tajné šuplíky se sladkostmi, svoje životy, radosti a bolesti. Máme tuhle práci, kterou milujeme nebo nenávidíme, ale navždy pro nás bude obdobím nebo místem, kde jsme se poznaly.

16.6.2016 v 0:50 | Karma: 26,51 | Přečteno: 1122x | Diskuse| Osobní
  • Počet článků 27
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1019x
Jsem inženýrka, asi omylem. To, co jsem vystudovala, nemá moc společného s tím, co mě doopravdy baví, o čem mě baví psát a o čem mě baví přemýšlet. Toho je hodně. Žiju život, který mě baví, i když stále něco hledám. Je mi přes 30 a pořád nevím, čím budu, až budu velká.

Seznam rubrik