Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Seznamka to (ne)zachrání II.

Bylo to úplně symbolický. Před pár minutami jsem si za doprovodu písničky Proklínám od Janka Ledeckýho zrušila účet na Tinderu a rovnou odinstalovala aplikaci z telefonu. Rozloučili jsme se po cca devíti měsících. 

Řekla bych, že jsou dva důvody, proč to udělat. Kdyby šlo o ten druhý, tak bych si pustila asi spíš Jenom láska drží nás na nad vodou…

Teď to vidím na Všechno bude fajn. A ono bude, v to jsem věřit nepřestala a nepřestanu, už jen proto, že už skoro rok všem kolem sebe s úsměvem tvrdím, že naděje je víc než cokoli jinýho, než nejistota a divnej pocit v břiše, že něco není, jak má být, a že skutečně umírá jako poslední. A za tím si stojím. 

Jestli čekáte, že tady jako před pěti lety smetu všechny seznamky ze stolu, zatratím je a odepíšu všechny, co se na nich vyskytují, tak se to nestane, to přenechám jiným. Já v ně věřím. Já kolem sebe vidím spoustu šťastných párů, kterým se to povedlo. Jo, i přes seznamku, fakt! Koneckonců jsem více než 4 roky žila s tím, že je možné najít tam partnera pro život. A to, že nám to nevyšlo, za to nemůže místo, kde jsme se seznámili.

To je prostě život. Ten nám poslední dva roky nakládá docela slušně. Je naprosto pochopitelný, že si člověk snaží v téhle nemocné době hledat jistoty, věci, co fungují, něco, pro co mu stojí za to se ráno zvednout z postele, někoho… Někoho, s kým se směje, s kým brečí, s kým může rozebrat cokoli, s kým se opije nebo kouká celou noc na seriály. 

Dneska jsem brečela. Sama pro sebe a po hrozně dlouhý době. Asi až nezdravě dlouhý době. Za poslední čas jsem zažila víc momentů, kdy “by se to hodilo”, ale prostě to šlo až dneska. Nejenom smích léčí. Museli jsme se všichni naučit žít ve světě, kde jsou věci najednou jinak, kde jistoty, co bývaly samozřejmé, už samozřejmé nejsou, kde je často lepší být negativní než pozitivní, kde je potřeba umět se smát očima a objímat pevněji. Všechno je teď jinak, často z minuty na minutu. Byla to zkouška a stále je. 

Vůbec se netajím tím, že mě snad skoro víc než nemoc samotná děsí to, co se stalo se vztahy mezi lidmi. Často jen kvůli tomu, že si jeden myslí něco jiného než druhý, se rozpadají lásky, přátelství a dokonce rodiny. A když někoho ztratíte, tak je hrozně důležitý vědět, že někdo další je tady pro vás. Ten, co vás už dlouhý roky zná, obejme, a utěší. Někdo, kdo si vámi zanadává na celej svět, ale i někdo, kdo s vámi bude diskutovat a povede si svou. Shrnuto - někdo, kdo vám má co dát, kdo vás obohatí.

Je skvělý takový lidi v životě mít. A vždycky mě potěšilo, když jsem někoho takového nového potkala. Jo, i na seznamce. JO, I NA TINDERU! Ale zjišťuju, že to je přístup asi trochu ojedinělý. Cože? Tak to sorry, já hledám vztah, nemůžu s tebou ztrácet čas, když nevíš, co chceš! I takové reakce byly uložený někde tam v těch konverzacích, co jsem dneska smazala. 

Já ale naprosto vím, co chci. Není to poslední model auta ani iPhonu, není to luxusní dovolená ani značková kabelka. Sním o úplně obyčejných věcech, o těch, co je znám z domova. Láska, zázemí, rodina, zdraví a smích. Opravdové objetí a přátelství, co trvá věčně, když se dobře opatruje. Pocit bezpečí a klidu.

Všechno je to tak křehký. Jako je křehkej život, je snad ještě někdo, kdo to vůbec nepocítil za ty poslední dva roky? Vlastně asi je, bude to někdo z těch, co chodí protestovat na náměstí proti opatřením, co nás mají chránit. Uznávám. Ale tihle lidé nejsou mezi těmi, které si držím ve své bublině. 

Za poslední tři čtvrtě rok se okolo mé bubliny sem tam pohyboval někdo, s kým jsem se seznámila právě na online seznamovacích platformách. Opět jsem dostala nespočet nabídek na sex všeho druhu a z telefonu jsem musela smazat pár sprostých nevyžádáných fotek. Po těch pěti letech, co jsem na seznamkách sbírala materiál na první článek, se co se obsahu týká, nezměnilo skoro nic. Pořád platí a platit bude, že tu narazíte na normální a fajn lidi, ale i na úchyly a chlapce (i dívky!) s nečistými úmysly. Je to často výlet do neznáma nebo taky jediná možnost, jak se seznámit. No ano, když jsou zavřený okresy!

Mám ale pocit, že se všechno nějak zrychlilo, Že všichni v běhu přebírají své protějšky a hodnotí je podle dost povrchních kritérií. Mažou je pak ze svých životů beze slova vysvětlení a prostě se tím prodírají dál. Vlastně to i chápu, protože se vždycky snažím vcítit do těch druhých. A pak to z druhé strany strašně nechápu, protože život nám může obohatit naprosto kdokoli. Naprosto. Ale všechno chce svůj čas a šance. Vidím ale samu sebe, jak stojím v davu a všichni proti mě spěchají, věnují mi jeden jediný pohled a zase běží dál. V reálu je ten pohled jedna jediná schůzka a po ní pak ticho. To ticho, co by vám utrhlo uši. Někomu to stačí, ale já to nechápu, nechápu. Protože já zase vidím tu sklenici poloplnou, já vidím naději a těším se na nějaké příště, co ukáže víc. Ale ono už pak žádné příště není.

Ony jsou potom jen pochyby. O sobě samotné. Obviňování, moc jsi mluvila, málo ses ptala, moc ses vychloubala a nevhodně jsi vtipkovala. Když ti řekl, že kouří, neměla jsi možná odpovídat - to nevadí, já zase piju. On ten vtip možná fakt nepochopil! Moc sis to moc malovala… Jenomže ono je tak krásný snít!

Já sním pořád. A vy víte o čem, už jsem to napsala. 

Tímhle textem jsem se chtěla vypsat z toho, co se ve mně dlouho skládalo. Občas stačí malý impuls a najednou to jde ven i s těmi slzami. Tímhle textem chci ale taky podpořit všechny, co jako já bojují. A to s čímkoli. S jakýmkoli pocitem nebo pochybami. Se strachem, protože i když se chvílemi zdálo, že se čas zastavil, tak on pořád letí dál jako splašený. Neptá se a táhne nás dál. A svazuje nám ruce i nohy. Je to boj, kde ale nesmíme prohrát hlavně sami se sebou. Zachovat si svoje já a nechat za sebou to, s čím už nic dělat nejde, to, co bolelo, ty, kteří už s vámi dál jít nechtějí.

Není to vůbec sranda obstát. Občas to chce prohrábnout ten bágl, co nám bere síly, a nějak si ulehčit. Najednou to jde snadněji. 

Nevím tedy, jestli jsem dnešnímu článku dala správný název. Ale tím smazáním profilu to všechno začalo. Prostě jsem v danou chvíli udělala to, co jsem cítila, že je správné. Uvidíme, jestli to něco zachrání nebo ne. 

Dávejte si šance! Sami sobě i těm, co potkáváte. Je to zadarmo. Stejně jako úsměv a dobrý slovo. Ten, koho zrovna míjíte, nemusí být vaše životní láska, ale někdo, s kým se budete smát, a to je tak strašně moc, když si vezmete, o kolik takových lidí denně svět přichází. A když už se to stejně stane, připomeňte si všechny, co jsou tady, co tu pro vás byli a budou. A možná se taky rozbrečíte a bude to štěstím i smutkem. Že možná někdo šel dál, ale ti skuteční parťáci tady jsou. Vedle vás na gauči, ve vedlejší ulici nebo druhém konci republiky. Ale jsou. A to je nejvíc. 

Autor: Ivana Roubová | pátek 21.1.2022 23:52 | karma článku: 23,60 | přečteno: 1291x
  • Další články autora

Ivana Roubová

Já, pravdoláskař

Možná jsem se tak narodila. I když to bylo ještě více jak rok před tím, než tady pukaly ledy a než hesla o pravdě a lásce zněla ze všech stran. Ale vyrostla jsem s nimi a přijala je za své. A vyznávat je nepřestanu. Nikdy.

14.11.2019 v 21:46 | Karma: 24,07 | Přečteno: 949x | Diskuse| Osobní

Ivana Roubová

Kroky vpřed a do neznáma zároveň. Věk: 30.

Když říkám, že jsem žádnou změnu 1. března 2018 v 17.25 hodin nepocítila, je to pravda. Je to jen číslo, a jestli je na začátku dvojka nebo trojka, je jedno. Stejně to ale postupem času člověka nutí k zamyšlení a bilancování.

2.8.2018 v 21:53 | Karma: 18,16 | Přečteno: 566x | Diskuse| Osobní

Ivana Roubová

Byla jsem na fesťáku

Znáte to, tisíce lidí, nulová hygiena. Neznáte? Taky jsem neznala. Ale už mi bylo třicet, jsem velká holka, tak jsem uznala, že jsem již zralá na to tuhle dobrodružnou výpravu podstoupit. Samozřejmě pouze se zkušeným doprovodem.

19.7.2018 v 23:34 | Karma: 30,39 | Přečteno: 3781x | Diskuse| Kultura

Ivana Roubová

Kdybych byla bývala byla blbá…

Titulek článku hlásal: JE LEPŠÍ BÝT HEZKÁ NEŽ CHYTRÁ. Tvrdí to prý odbornice na pocity štěstí. No, ještěže si tohle můžeme všichni vybrat. Ještěže i naši rodiče si mohli říct: „Pojď mámo, vlítnem na to, uděláme si krásnýho génia!“

22.6.2017 v 0:48 | Karma: 30,79 | Přečteno: 3519x | Diskuse| Osobní

Ivana Roubová

Deset let jsi ohřívala, je čas začít VAŘIT!

Míchám na plotně svíčkovou od maminky a těším se, jak si ji dám bez knedlíků i masa. Takovou ji miluju. A takovou bych ji chtěla umět udělat. Jednou. No, asi co nejdřív by to chtělo, vozím si ji takhle do Prahy už skoro deset let!

7.6.2017 v 0:03 | Karma: 25,45 | Přečteno: 1353x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Dva ruští vojáci se doznali k trojnásobné vraždě na Ukrajině

25. dubna 2024  23:07

V okupované části Chersonské oblasti na jihovýchodu Ukrajiny zadrželi dva ruské vojáky, kteří se...

Architektonickou cenu EU získal univerzitní pavilon, blízko byla i ostravská galerie

25. dubna 2024  21:23

Studijní pavilon Technické univerzity v německém Braunschweigu se stal vítězem prestižní...

Lidovci navrhli zvýšit slevy na dani na děti, stát to má přes 8 miliard ročně

25. dubna 2024  11:36,  aktualizováno  21:15

Zvýšení slev na dani na děti navrhuje KDU-ČSL a hodlá to prosazovat v jednáních s koaličními...

Prezident má absolutní imunitu. Trump zaměstnal Nejvyšší soud, věří v průtahy

25. dubna 2024  19:09,  aktualizováno  21:06

Většina členů amerického Nejvyššího soudu se ve čtvrtek zdála být skeptická k argumentu...

  • Počet článků 27
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1019x
Jsem inženýrka, asi omylem. To, co jsem vystudovala, nemá moc společného s tím, co mě doopravdy baví, o čem mě baví psát a o čem mě baví přemýšlet. Toho je hodně. Žiju život, který mě baví, i když stále něco hledám. Je mi přes 30 a pořád nevím, čím budu, až budu velká.

Seznam rubrik